Гараж за тарикати

гараж за тарикати

Един колега ми прати тази снимка. Нямаше как да не ви я покажа. И да се чудите, и да се маете - истинска е, такъв гараж реално съществува (някъде из централните софийски улици). Проектиран е, одобрен е, построен е.. и най-вероятно, за съжаление, някой си го е купил “изгодно”. Въпросът е кратък и ясен - след като си е купил гараж към жилището, как да се паркира вътре. Има няколко опции:

А) С нормален автомобил. Може би с по-висока скорост при влизане в гаража, по ръба няма да останат гърне, картер и скоростна кутия, но за излизане и дума да не става.

Б) С джип - няма грижи, освен за покрива. След първото паркиране става кабрио.

В) С танк - влиза и излиза без проблеми, но еднократно; не е оферта.

Г) Пеш или с колело - най-добрата опция. Тъкмо още една причина да зареже колата и да заживее еко.

и да не забравя: Д) Ако все пак има кола и не иска да е еко - паркира я отпред, на чорчик, половината на улицата, четвъртината пред гаража на съседа, пък той да му мисли.

Излишно е да хабя повече приказки в обяснения и тънки подигравки с архитекта, който е създал тази рампа (тип “винаги е по-добре един проект да има И разрези…”); просто се порадвайте на поредния БГ шедьовър.



Автор: арх. Виктор Чолаков
Тагове: ,

7 Отговора на “Гараж за тарикати”

  1. funstruction says:

    Уникална простотия :) Но нали всички са строители в тази държава…. такива идиотщини колкото искаш по нашата мила татковина. С ваше позволение ще я цъкна към нашия сайт предназначен само за такива безумия http://www.funstruction.net/

  2. mumintrol says:

    Бръсначат на Окам каза: има и по-прост отговор…
    Например: има си човекът в гаража едни малки рампички (метални, или просто талпа с подпорка), които си слага и маха при всяко ползване на гаража.

  3. mok says:

    @mumintrol - Може, само е интересен моментът как ги маха, след като влезе, но няма достатъчно място навътре, така че задните гуми да слязат от летвите/рампичките :D

  4. bgarch says:

    @mok -
    Да не бързаме да обвиняваме архитекта! Кой ли пък го е питал него? Ако е нова сграда, това долу сигурно не са гаражи по проект. Ако пък е съществуваща сграда, сигурно пак не е било гаражи, ами например мази. Въпросът е, дали това са вече законни гаражи, или са си мази, които са преустроени в гаражи от собствениците на своя глава.
    Във всеки случай в едно си прав- толкова много данъци и такси се въведоха в София, мисля че няма да е зле да се въведе такса “глупост”, защо да не се помисли и за мерна единица на глупостта, според която тя да може да се определя. Та от такава такса софийския бюджет със сигурност ще се оправи. Подобни случаи с лопата да ги ринеш.

  5. Дончо says:

    Според мен и това потвърждава моето убеждение,че трябва да се закрият и ДНСК и НАГ /Контрол по строителството/ :-),както и изискването протоколите да се подписват от Надзорника,както и общинските чиновници,направо да отпаднат и протоколите :-), а от тук и целия ЗУТ става формален, но нали се разбрахме - Не вярвайте на очите си , а на документите :-) По документи всичко е ОК! :-)

  6. Creator says:

    Има и друга възможна причина.Проекта за път и сграда да са парвени по едно и също време и без координация/едното го поръчва уж община ,а другото частен инвеститор/.В блока който живея/и съм участвал в поректирането/ е точно обратния вариант-две парко места “летят” 50-100 см. над пътя.Причината е промяна на проекта за път заради сградата от другата страна на улицата.

  7. Иво Рашев says:

    Според мен има нещо гнило тук, не може 1 нормален човек да не го предвиди такова нещо :) Или просто не са учили математика на времето и не знаят колко градуса е този ъгъл :)

Изпрати коментар

 
.